HABER ARA >>>     >>> 2011 de NELER OLDU SON 30 HABER

Muhtarlardan Kırcaali ve Filibeye Ziyaret

Muhtarlar ve Dernek Yöneticilerinden Bulgaristan Ziyareti

corlu 13.12.2022 11:37:54    (904) Okunma

Tekirdağ Bulgaristan Göçmenleri Derneği tarafından düzenlenen “Tarihteki Değerlerimizle Buluşuyoruz” projesi kapsamında Çorlu ve Ergene’de görev yapan muhtarlar, Balkan dernek yöneticileri, sivil toplum kuruluşlarının yetkililerince Bulgaristan’ın Kırcaali ve Plovdiv illerine ziyaret gerçekleştirildi. Ziyarete Çorlu Belediye Başkanı Ahmet Sarıkurt ve Çorlu Belediye Başkan Yardımcısı, Hak ve Özgürlükler Hareketi Trakya Sorumlusu Güner Çetin katılarak muhtarlara eşlik etti.

Tekirdağ Bulgaristan Göçmenleri Derneği tarafından düzenlenen “Tarihteki Değerlerimizle Buluşuyoruz” projesi kapsamında Bulgaristan’ın Kırcaali ve Plovdiv illerine ziyaret düzenlendi. Düzenlenen ziyarette Çorlu Belediye Başkanı Ahmet Sarıkurt ve Çorlu Belediye Başkan Yardımcısı, Hak ve Özgürlükler Hareketi Trakya Sorumlusu Güner Çetin, Çorlu ve Ergene’de görev yapan muhtarlar, Balkan dernek yöneticileri, sivil toplum kuruluşlarının yetkilileri katıldı.

Ziyaretin ilk durağı Balkanlar’daki en büyük Türk nüfusunu oluşturan Kırcaali oldu. Hak ve Özgürlükler Hareketi Kırcaali İl Başkanlığına yapılan ziyaretin ardından Kırcaali Belediyesi Belediye Hasan Azis makamında ziyaret edildi. Ziyaret kapsamında belediye binasının giriş kısmında yer alan makette Kırcaali Belediyesi tarafından bugüne kadar gerçekleştirilen ve gerçekleştirilecek olan projeler hakkında Başkan Azis bilgiler verdi.

Kırcaali Belediye Başkanı Hasan Azis Türkiye’de Kırcaali Belediyesi ile aralarında kardeş şehir belediyesi projeleri imzalanan belediyeler ile ilgili kısa bilgi verdi. Başkan Azis, “Kırcaali uzun zaman içerisinde biz Türkiye ile Bulgaristan çapında 266 tane belediye arasında en fazla Kırcaali Belediyesi’nin kardeş şehri oldu. Trakya bölgesinden daha fazla kardeş belediyelerimiz var. Biz Türkiye’ye girdiğimizde Edirne kardeş belediyemiz, 2003 yılında ilk kardeş şehir ile ilgili imzaladığımız protokol Tekirdağ ile oldu. Yıllar içerisinde Silivri kardeş şehrimiz oldu. Çorlu ile 1992 yılında adım atılan kardeş şehir protokolümüz bu yıl imzalandı. İstanbul’da Gaziosmanpaşa, Bursa’da Osmangazi Belediyesi kardeş belediyemiz, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Manisa Belediyesi ile kardeş şehir protokolleri imzalandı. Yıllar içerisinde o belediyelerle çalışmalarımızı sürdürdük, sürdürüyoruz” dedi.

“OSMANLI’DAN MİRAS KALAN TARİHİ YER OLAN PLOVDİV”
Osmanlı’dan miras kalan tarihi yapıları Çorlu ve Ergene’den Plovdiv’e giden heyete Filibe Belediyesi Kültürden Sorumlu Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Krasimir Asenov tarafından düzenlenen şehir turunda Filibe eski tarihi şehri, amfi tiyatro, Osmanlı Camii gezilerek incelendi. Plovdiv’de HÖH İlçe Başkanı Ali Bayram tarafından düzenlenen akşam yemeğine Bulgaristan Ulusal Meclis Üyesi, HÖH Genel Başkan Yardımcısı, Razgrad Milletvekili Ahmed Ahmedov ve HÖH Filibe Milletvekili Taner Ali eşlik etti.

“BİZİM İÇİN ÇOK BÜYÜK BİR GURUR”
HÖH Filibe Milletvekili Taner Ali, “Bizim için çok büyük bir gurur. Bu gururu bize yaşattığınız için çok teşekkür ederiz. Filibe’de çok uzun zamandır böyle özel misafirler ağırlamamıştık. HÖH Filibe’de biraz zor durumdaydı. Bulgaristan’da gerçekleştirilen son 3 seçimde güzel çalışmalar sonucu 12-13 yıl sonra ilk defa Filibe’den bizler milletvekili çıkarttık. Siyasette tek başına bir şey olmuyor başarı bir ekip işi. Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) Partisi olarak 28 bölgeden 28 milletvekilimiz var. Hiçbir bölgemizde milletvekilimizin olmadığı yer yok. Bizim bir teşekkür borcumuz vardı sizlere buradan bize destek olan herkese tek tek teşekkür ediyorum” dedi.

“MİSAFİRPERVERLİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER”
Çorlu Muhtarlar Derneği Başkanı Ahmet Arcan, “Bizler bu güzel misafirperverliğiniz için çok teşekkür ederiz. Kırcaali ve Filibe’yi gezdik güzel insanlarını tanıdık, çevreyi tanıdık, güzel arkadaşlıklar oluştu. Bende Makedonya göçmeniyim buralar bizim için çok değerli, tarihimiz çok önemli. Tekrar bize karşı misafirperverliğinizden dolayı teşekkür ediyorum” dedi.

“KÜLTÜREL DOKULARI DAHA İYİ TANIDIK”
Ergene Muhtarlar Derneği Başkanı Turgut Şentürk, “Bizde Ergene Muhtarları Derneği olarak bizleri burada en iyi şekilde ağırlayan milletvekillerimize, il ve ilçe başkanlarımıza, belediye başkanlarımıza teşekkür ederim. Bu organizasyonu düzenleyen herkese teşekkür ederiz. Ayrıca bizi bu programda yalnız bırakmayan Çorlu Belediye Başkanı Ahmet Sarıkurt ve Çorlu Belediye Başkan Yardımcısı, HÖH Trakya Sorumlusu Güner Çetin’e teşekkür ederiz. Bu gezi sayesinde kültürel dokuları daha iyi tanıma fırsatımız oldu. Emeği geçen herkese teşekkürler” dedi.

“BAZI ŞEYLERİN KIYMETİNİ DAHA İYİ ANLIYORUZ”
Çorlu Belediye Başkanı Ahmet Sarıkurt, “Öncelikle Bulgaristan’da kaldığımız 2 gün boyunca bizi güzel karşılayan, misafirperverlikleri için değerli milletvekilleri ve başkanlarıma teşekkür ediyorum. Bu gezinin dışında hepimiz için başka bir farkındalıkta oluyor, bazı şeyleri daha iyi fark ediyoruz. Bir araya geldiğimizde aslında memlekette sahip olduğumuz belki kıymetini fark etmediğimiz şeyleri burada sohbet ederken daha ne kadar kıymetli olduğunu fark ediyoruz. Mücadelenize saygı duyuyoruz, sizleri takip ediyoruz, son derece kıymetli ve değerli olduğuna inanıyoruz. Bu dostluk, arkadaşlık, kardeşlik ilişkilerimizi arttırarak devam edeceğine inanıyoruz. Biz nasıl burada kapıdan girdiğimizde abilerimiz, dostlarımız, arkadaşlarımız var diye inanıyorsak öyle ümid ediyorum bizde size Türkiye’ye geldiğinizde aynı şeyi hissettirebiliyoruzdur. Ben muhtarlarım ve dernek yöneticilerim adına sizlere tekrar teşekkür ediyorum” dedi.

corlu 13.12.2022    (904) Okunma
BU HABERE YORUMLAR
YORUM YAPILMAMIÅ   SESSÄ°Z KALMA YORUM YAP

Çorlu Gündemi

Çorlu Asayiş Sorunlarında Düzelme Var
  Sahne Davası Duruşması Yapıldı.
  Çorlu da Arsa Satın Alacaklar DİKKAT
  Hisseli Arsa Satışına Dikkat
  Kızılay Kan Stokları Azalıyor mu?
  Çorluyu Sevmek Zafer Günlerinde Anmak Değildir

Vekil Mustafa Yel Müjdeyi Verdi 23.12
  İkinci Kez Çorlunun Gururu Oldu 23.12
  Meydanlar Işık ve Figürlerle Süslendi 23.12

İnternet Sınırsız Paylaşım ve Bilgi Kaynağıdır. Sitemizdeki Her Türlü Bilgi ve Resim Paylaşıma Acıktır. Kaynak Belirtilmesi Ahlaki Değerdir.Site Haritası